اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-floating

اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها

اقدام-پژوهی-بررسی-مشکلات-رفتاری-و-اخلاقـــی-دانش-آموزان-و-راهکارهای-برطـــرف-نمودن-آنها

موضوع مطالب

چکیده اقدام پژوهی :     2

ارائه راهکارها               3

3      گرد آوري اطلاعات ( شواهد ا )                8

4      تجزيه و تحليل وتفسيرها:       12

5      انتخاب راه جدید به صورت موقّت             16

5    1       آ موزش درمانی             17

5    2      روشهاي درمان حسادت : 17

5    3       تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده   18

5    4      درمان پرخاشگری:         19

5    5     قوانين يادگيري:              20

6      اجرای طرح جدید و نظارت بر آن             22

عوامل موثر بر پرخاشگری              23

انواع پرخاشگری           23

علل پرخاشگری           25

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:         26

پرخاشگری و ورزش      30

7     گرد آوري اطلاعات(شواهد 2)   32

9      ارائه راهکارها       36

۱۰      منابع               37

چکیده اقدام پژوهی :

اینجانب ........ ، دارای مدرک ................... ، مدت .......... است که در خدمت آموزش و پرورش هستم . .

در سال ...... در سمت معاون دبستان ............ واقع در شهرستان ................ به اتمام رساندم.

 در دوران خدمتم با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ، فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي ، سردرد مزمن بود.

براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نماييم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتجاب نموديم.

برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.

برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین رزیتا خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .

براي كاهش ضعف تحصيلي ، از بين بردن مشكلات عاطفي توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگي هاي مثبت ، شكوفايي اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملي هستندكه مي توانند ضعف تحصيلي دانش آموزرا كاهش دهند. به نظر مي رسد سردرد رزیتا با رفع مشكلات عاطفي ودرسي كودك رفع خواهد شد.

ارائه راهکارها

1     محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب كاهش اختلالات رفتاري مي شود.

2     توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران مي شود.

3     ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلي و رفتاری  فرد مي شود.

4     بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .

5     بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .

6     بهتر است برای رفع مشکل ،  نظريه هاي علمي و تحقيقات گذشته مورد توجّه قرارگیرد . تا داراي اعتبار مي باشد.

1      مقدمه :

اختلالات  رفتاری دانش آموزان ، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند . یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلّمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .

به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.

2     توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

. معمولاً براي آشنايي بيشتر با وضعيت درسي و اخلاقي دانش آموزان پرونده هاي آنان را در آغاز سال تحصيلي مورد مطالعه قرار مي دهم. همچنين در مورد خصوصيات اخلاقي ودرسي دانش آموزان از معلم سال قبل سوالاتي را مطرح مي نمايم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست بياوريم . ودر دفتر جدا گانه اي مي نوسيم تا برنامه ريزي لازم را به عمل بياوريم.وقتي معلم سال قبل نام رزیتا را ديد به من گفت: با رزیتا كاري نداشته باش؛ چون ايشان هم سردرد ميگرني دارد و هم دانش آموز شلوغي است. وبه او ماركهای  متعددي زد.

 

وقتي براي اولين بار به كلاس رفتم از فرا گيران خواستم خود شان را معرفي نمايند وقتي نوبت به رزیتا رسيد ، ديدم دختری با پوست سياه وبا كلاه گوشه كلاس نشسته است . وبا صدايي بلند اما غير عادي خودش را معرفي كرد . اما وقتي دانش آموزی با صداي بلند خودش را معرفي مي كرد. رزیتا از من می خواست كه به او بگويم با صداي پايين خودش را معرفي نمايد چون من حوصله سروصداي آنها را ندارم.  واگر كسي حرف مي زد رزیتا اورا مسخره مي كرد يا با او دعوا مي كرد ومي گفت صداي شما سر من را به درد مي آورد.

براي اينكه بيشتر با او آشنا شوم رفتارهاي اورا زير نظر گرفتم . علاوه از آن از معلمين سه سال قبل او وهمچنين از مدير ومعاون مدرسه خواستم كه در مورد رفتارهاي رزیتا بيشتر به من توضيح بدهند. آنان نیز  به رفتارهاي نابهنجار او از جمله شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان ، بي حوصلگي ، فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي ، سردرد مزمن اشاره نمودند. براي  پي بردن به واقعيت مسئله ، مادر ايشان به آموزشگاه دعوت گرديد. مادر رزیتا زني كم سن و سال وبي خيال بود . و براي فرزند ش چندان اهميتي قائل نبود وبا بي خيالي به رفتارهاي رزیتا نگاه مي كرد. به مادر رزیتا گفتم آيا براي درمان سردرد رزیتا اورا به پزشك برده اند. ايشان جواب داد كه فرزندش را چند ين بار به پزشك برده اند ولي آنان نتوانستد اند اورا معالجه نمايند.و ضمناً مادر رزیتا تذكر داد كه وقتي هوا سرد است در زنگ سياحت رزیتا به بيرون نرود وكلاهش را نيز از سرش بيرون نياورد چون دچار سردرد مي شود . از او پرسيد م رفتار واخلاق رزیتا در خانه چطور است ؛ ايشان گفت : خانم او خيلي بد اخلاق است وهميشه برادر كوچكش را مي زند؛ به حرف گوش نمي دهد ؛ خلاصه از دست او خسته شده ايم . از او خواستم كه همكاري لازم رادر مورد اصلاح رفتارهاي دخترش با ما بكند ولي ايشان گفت : به من مربوط نيست . لطفاً من را ديگر به مدرسه دعوت نكنيد. چون رفتارهاي او اصلاح نمي شود . از دعوت من به مدرسه نيز ناراحت شده بود . بنابراين متوجه شدم كه نمي توانم به كمك ايشان اميدوارم باشم . با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير براي رفع مشكل رزیتا در ذهن من ايجاد گرديد.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها


کشت و پرورش کاهو در باغچه خانه

بررسی عراق در آيينه مطبوعات دنيا

ارزیابی عملکرد اقتصادی و مالی و برنامه ریزی حمل ونقل عمومی

بررسي اثرات متقابل توليد و صادرات در اقتصاد ايران با روش معادلات همزمان

بررسی شهادت و گواهی دادن در امور معنوی و کیفری و عوامل مؤثر در پيدايش شهادت و خطای شهادت

بررسی جامع انواع دعاوي قولنامه اي و انعقاد و شرايط اعتبار

بررسی انواع صابون ترکیبات صابون و صنعت صابون سازي

بررسی و کاربرد بازی در درمان – بازی درمانی

بررسی نقش و اهمیت روغن موتور در گیربکس های اتوماتیک

بررسی تاریخچه و زمینه های شکل گیری و عوامل موثر در مشروطیت

اقدام پژوهی: بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي

اقدام پژوهی: چگونه توانستم علل مدرسه گریزی حسین را کاهش دهم

اقدام پژوهی: چگونه می توانم با استفاده از مواد زاید و بدون استفاده در ساعت هنر خلاقیت را در دانش

اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم

اقدام پژوهی: بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم

اقدام پژوهی: چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم؟

اقدام پژوهی: چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم؟

اقدام پژوهی: چگونه می توانم ازطریق شیوه های املاء نویسی اضطراب آرزو را در درس املاء بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی: چگونه می توانم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم؟