اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-floating

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟

اقدام-پژوهی-چگونه-مي-توانم-پرخاشگري-را-در-محمد-برطرف-سازم-؟

فهرست مطالب

توصيف وضعيت موجود(تشخيص مسئله)           6

روش گردآوري اطلاعات و تجزيه تحليل داده ها   9

شواهد يك  9

1    مصاحبه :              9

الف)مصاحبه بامادر محمد               9

ب)مدير واحد آموزشي:  11

ج)معاون آموزشي:         11

د)معاون پرورشي:         12

ه)مشاهده بنده به عنوان آموزگار وی: 12

2     پرسشنامه:           12

جدول شماره 2:پاسخنامه  بنده به عنوان آموزگار  15

جدول شماره 3: ليست نمرات محمد در نيمه اول سال تحصيلي              17

انتخاب راه حلهاي ممكن                18

انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشي و اجراي راه حل         19

اهم راهكار هاي ارائه شده به شرح زير مي باشد:   20

نتيجه گيري و شواهد 2  21

جدول شماره 4:پاسخنامه مديرو معاونان در اسفند ماه           22

جدول شماره 5:پاسخنامه آموزگار     23

جدول شماره 6:نمرات محمد در نيمه دوم سال تحصيلي        25

جدول شماره7:مشخصه آزمون آماري ميانگين نمرات محمد در نيمه دوم سال تحصيلي 26

مباني نظري پژوهش      28

دلايل و راههاي درمان پرخاشگري    28

الف )علت ها                28

۱.الگوپذيري‌ كودكان‌ از والدين‌        28

۲. كودكان‌ ناكام‌ پرخاشگر مي‌ شوند 29

۳. اضطراب‌ و پرخاشگري‌               29

۴. پرخاشگري، نشانه‌اي‌ از تضادهاي‌ دروني‌         29

۵. پرخاشگري‌ و افسردگي‌              30

۶. پرخاشگري؛ بيماري‌ها؛ مصرف‌ دارو               30

۷. خشونت‌ و مدرسه‌     30

عواملي‌ كه‌ به‌ خشونت‌ در مدرسه‌ مي ‌انجامند، عبارت اند از:    30

روش هايي براي درمان پرخاشگري کودکان        31

مسلماً با شناسايي‌ علت‌ رفتار نادرست، مي‌توانيم‌ در رفع‌ آن‌ موفق‌ تر عمل‌ كنيم:         34

بد دهنی کودکان          36

خلاصه       37

پيشنهادات  39

در پايان چند توصيه به آموزگاران محترم دارم:     39

منابع وماخذ:                40

 

 

 

 

 

 

 

توصيف وضعيت موجود(تشخيص مسئله)

درسال 93    92 در مدرسه ابتدایی

محمد –دانش آموز پايه پنجم    پسر يازده ساله اي كه قدي متوسط داشت با چهر ه اي سبزه و چشماني تيز. سر و وضع او بسيار نامناسب و داراي اختلالات رفتاري و عاطفي بود.به گفته ي خودش در سال 85 به همراه خانواده از روستا به شهر آمده و از اين شهر هم خوشش نمي آمد . رابطه خوبي با دانش آموزان و همسايگان برقرار نكرده بود.سال گذشته با نمرات 10 و 12 قبول شده بود .نه درس مي خواند ، نه اخلاق خوبي داشت. و در خانواده اي آسيب پذير زندگي مي كرد. پدر و مادرش تحت پوشش بهزيستي و در خانه هاي سازماني بهزيستي سكونت دارند.او در يك خانواده پنج نفره ؛شامل پدر ، مادر ، يك برادر بزرگتر و يك برادر كوچكتر زندگي مي كند. پدرش به علت موج انفجار در جبهه هاي جنگ ايران و عراق و همچنين تصادف با اتومبيل جزء بيماري هاي روان تحت پوشش بهزيستي  مي باشد.مادرش ، بي سواد و با كارگري در خانه هاي مردم مخارج زندگي را تامين مي كند.برادر بزرگش در پايه سوم راهنمايي درس مي خواند و به اظهار مادرش وضعيت تحصيليش بد نيست و برادر كوچكش كه در كلاس پيش دبستاني بود  مورد رضايت مربي و اولياي مدرسه نمي باشد.

اوصاف او را در زنگ تفريح قبلي از زبان اولياي مدرسه شنيده بودم:«او هيچ كنترلي بر رفتار و زبان خود ندارد.رفتار و گفتارش در شان يك دانش آموز نيست،اصلاً به قوانين مدرسه احترام نمي گذارد،اكثراً نيم ساعت دير به مدرسه مي آيد، هنگام تدريس دركلاس مشغول خوردن است، هم كلاسي هايش را اذيت و آزار مي كند، ديگران را مسخره مي نمايد، بسيارگستاخ و بي ادب مي باشد ،لباس هايش كثيف و نامرتب است،در زنگ هاي تفريح با دانش آموزان پايه هاي ديگر درگير مي شود و كتك كاري مي كند،اعتراض دانش آموزان و حتي اولياي آنان زياد شده است،عدم انجام تكاليف در منزل ،افت شديد تحصيلي ودفاتر و كتابهايش نامرتب و كثيف است.»

او دائم لبخند برلب داشت ولي از چهره اش پيدا بود كه لبخند هايش مصنوعي و از روي درد است. ظاهرش همانطور كه توصيف كرده بودند نشان  مي داد ولي پيش من رفتاري كه نشانه ي بي ادبي و يا پرخاشگري باشد بروز نداد.مشاهده نمراتش صحت ادعاي معلم را تاييد مي كرد.

اهم مشكلات او را بطور خلاصه مي توان بدين  شرح عنوان نمود:

     رفتار و برخورد نامطلوب با ساير دانش آموزان

     بي احترامي به معلم و اولياي مدرسه

     نا آرامي و بي توجهي به كلاس درس

     عدم رعايت قوانين مدرسه و كلاس

     استفاده از كلمات زشت و ناروا در گفتار

     مسخره كردن ديگران

     سرو وضع نامرتب و كثيف

     فرار از مدرسه هنگام درگيري با دانش آموزان

     عدم انگيزه براي حضور در كلاس و انجام تكاليف

 

 

روش گردآوري اطلاعات و تجزيه تحليل داده ها

      براي شناخت هرچه بيشتر مشكل محمد مي بايست اطلاعات لازم و دقيق جمع آوري مي شد.لذا با استفاده از روشها ي گوناگون من جمله؛مشاهده رفتار و وضعيّت زندگي خانوادگي ،مصاحبه با خود دانش آموز، مادرش و اوليا ي مدرسه ، ليست نمرات و پرسشنامه،اطلاعات لازم جمع آوري شد.البته چون امكان مشاهده طولاني و غير مستقيم براي اينجانب فراهم نبود و از طريق مشاهده مستقيم هم اطلاعات چندان زيادي حاصل نشد لذا ترجيح دادم از طريق ساير روشهاي ممكن من جمله؛مصاحبه با مادرش و رفتن به منزل، مصاحبه با آموزگار، مدير ومعاونان دبستان ، پرسشنامه كتبي و فرم اطلاعاتي نمرات،استفاده نمايم.

شواهد يك

1    مصاحبه :

الف)مصاحبه بامادر محمد

    سلا م،ببخشيد وقت شما را گرفتم و شما را به زحمت انداختم تا به مدرسه بياييد.مي دانم وقت نداري؛اما وضعيت تحصيلي محمد مطلوب نيست و مي بايست براي حل مشكل او حتما با شما صحبت مي كردم.

    خواهش مي كنم ، دست شما درد نكند .وظيفه مان است كه به مدرسه بيام ولي به خدا گرفتارم .پدرش كه ديوانه است و بيكار و من مجبورم براي امرار معاش خود و فرزندام در خانه هاي مردم كار كنم .البته تحت پوشش بهزيستي نيز هستيم ولي مستمري آنها خيلي ناچيز است و كفاف زندگي پنج سر عايله را نمي دهد.

    رفتار محمد در خانه چه طور است ؟چرا او عصبي است و بچه را اذيت مي كند؟

    آقا ،محمد از دست پدر ش روزگار ندارد.هر چند وقت او را به باد كتك مي گيرد.همين چند مدت پيش او بلند كرد و محكم به زمين كوبيد .

    چرا

    او در جبهه موجي شده بود.يك مقدار بهتر شده بود كه با ماشين تصادف كرد و بعد از آن ديگر كلا قاطي كرد و به عنوان بيمار روان تحت پوشش بهزيستي مي باشد.يك مدت هم در مراكز بهزيستي بستري بود .ولي آنجا دوست ندارد و نمي رود.

    از اينكه زحمت كشيديد تشكر ميكنم اميدوارم انشا الله هر چه زودتر مشكل پدر محمد هم حل شود و شما هم راحت بشويد.من هم سعي مي كنم تا آنجا كه از دستم بر مي آيد مشكل محمد را با كمك معلمش و ديگران حل كنم.

 

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟


بررسی سيستم سوخت رساني بنزيني و كمپرس در قسمتهاي موتور و کاربراتور

بررسی انژكتورها و سیستم انرژکتوری و انواع سنسورها

بررسی دستگاه تنظيم موتور و سوخت اتوماتيك و سنسورهای خودرو و عيب يابي سيستم

بررسی شرکت پاکشو و اهداف و صادرات و محصولت آن و مطالعه انواع شوينده‌ها و موادفعال در سطح و شام

بررسی دستگاه هاي هوا ساز صنعتي مخصوص و مزایا و اجزا و ویژگیهای آنها

بررسی شركت صنعتي هنكل و امورمالی و حسابداری آن

بررسی مخابرات و ارتباطات در ایران و جهان و مروری بر شرکت مخابرات استان تهران و فعالیتها و امور

مروری بر شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و آشنايي با دستگاههاي مورد استفاده در آزمايشگاههاي متالوگر

بررسی فراند تولید و مونتاژ تلویزیون و انواع آن همراه با مروری بر شرکت شهاب

بررسی آفات و بيماري گياهان و بررسی نحوه نگهداري فضاي سبز

اقدام پژوهی: چگونه افت تحصیلی مسلم، دانش آموز پایه دوم راهنمایی را کاهش دادم

اقدام پژوهی: چگونه می توانم علاقه دانش آموزان مدرسه ی را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم

اقدام پژوهی: • حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها

اقدام پژوهی: بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي

اقدام پژوهی: چگونه توانستم علل مدرسه گریزی حسین را کاهش دهم

اقدام پژوهی: چگونه می توانم با استفاده از مواد زاید و بدون استفاده در ساعت هنر خلاقیت را در دانش

اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم

اقدام پژوهی: بررسی علل گستاخی برخی دانش آموزان در برابر معلم

اقدام پژوهی: چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم