اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-floating

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

اقدام-پژوهی-چگونه-توانستم-درس-ریاضی-پایه-دوم-را-برای-دانش-آموزانم-شیرین-و-جذاب-کنم

فهرست مطالب

چکیده       6

مقدمه:        6

اهداف تحقيق              8

بیان مسئله  8

بيان وضعيت موجود      10

ملاك ها ونشانگرهاي  مربوط به آن   11

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :        12

نکاتی چند در باره آموزش ریاضی :    14

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :            19

راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي پایه ابتدایـی                20

بی توجهی به سؤالات دانش آموزان:  23

تجزيه وتحليل داده ها    24

تفسيراطلاعات             25

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :   25

ضرورت اجراي طرح      28

توافق راه حل هاي اجرايي              29

گردآوري داده ها،درباره ي تأثيراقدام بهينه          29

تحليل شواهد(2) تأثيراقدام             31

ارزشيابي واعتباربخشي   32

يك پيشنهاد                33

نتیجه گیری                34

منابع:         35

 

 

 

 

 

چکیده

همه ی معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس می کنند،  اذعان می کنند كه در درس ریاضی مبحث ساعت ،محور، اعدادزوج وفرد و.... براي دانش آموزان ونحوه ي آموزش اين كاربراي آنها بحثي بسيارمهم است .همه ي همكاراني كه دراين پايه تدريس داشته اندمعتقدبودندكه اين مباحث تاسالهاي بعدي نيزبدرددانش آموزان مي خورندوبرخي تجربه هاي عملي مفيدي داشتند.نظرات آنها رايادداشت نمودم سپس به مطالعه چندكتاب واستفاده ازمطالب يكي دو سايت آموزشي اينترنتي پرداختم.ازبچه ها نيزنظرسنجي كردم كه تدريس درمحيط كلاس بهتراست يا حياط مدرسه سپس با مديرمدرسه هماهنگي كردم كه كدام زنگ ورزش ندارند .تا تدريس رادرحياط انجام دهم.

مقدمه:

 ریاضیات بزرگترین میراث بشریت می باشند ، و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم  چه از لحاظ  اقتصادی و اخلاقی حق علوم  فراگیران می باشد  پس به  نظر می رسد با یهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روش‌های متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود .

آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي شود. سابقه آموزش رياضي بعنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش معلمان به دانشگاهها برده شد .

قبل از آنكه به آموزش رياضيات و راهكارهاي آن بپردازيم لازم است كه به معرفي رياضيات بپردازيم رياضيات چيست و با چه ديدي بايد رياضيات را درك كنيم.رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در دنياي امروز علم رياضي به منزله خون در پيكره عظيم ساير علوم مي باشد.آموزش رياضيات نه تنها يك علم است بلكه الگويي است براي آموزش صحيح ساير علوم .ذهن هاي خلاق ، مبتكر ،جسور به منظور پاسخگويي به سؤالات پيرامون خود بي شك منتج از يك نظام يافتگي است كه ماهيت دانش رياضي اين توانايي را خواهد داشت تا آن را احيا كند.فتح كرات آسماني ، پرتاب سفينه ها ، ساخت زير دريايي هاي هسته اي و ورود به دنياي فرا پيچيده با برخورداري از دهها ، صدها و هزارها تكنولوژي مدرن كه هر كدام پاسخگوي بخشي از معضلات جامعه بشري در اين هزاره شگرف مي باشد.از اين رو مي توان گفت آموزش صحيح رياضي يعني آموزش صحيح همه علوم. بنابرين آموزش رياضيات از اهميت زيادي برخوردار است.

اهداف تحقيق

•              آموزش ساعت ودقيقه به سبك بازي هاي كودكانه

•              ثبات وپايداري يادگيري محوربه سبك بازي

•              آموزش ويادگيري جذاب بحث اعدادزوج وفرد

•              احساس رضايت دروني معلم ازآموزش

•              بانشاط سازي آموزشي كلاس درس

•              احساس شادي دروني دانش آموزان دريادگيري

بیان مسئله

اززماني كه دانش آموزبوده ام درس رياضي راخوب جواب داده ولي دربعضي ازمواردكه ياتدريس معلم خوب نبوده دچارمشكل شده وتمامي اين مسائل به اين مطلب برمي گشت. اين مسئله كه درزمان هاي گذشته استفاده ازروشهاي فعال تدريس نبوده ويا...

اززماني كه معلم شده ام دوست داشتم كه دانش آموزانم اين درس رابه خوبي يادگرفته و براي هميشه به ذهن بسپارند زيراتنهادرسي كه اگرآن رايادگرفتي ديگر نيازي به خواندن وپيداكردن اضطراب در شب امتحان آن نداري ولي متأسفانه امروزه چنين نيست.

 ازاين رو تصميم گرفتم با روشهاي مختلف آموزش ويادگيري قسمت هاي مختلف درس رياضي رايادگرفته وبراي دانش آموزان آن راباروشهاي شيرين وجذاب بيان نمايم .

ازجمله مسائلي كه درپايه دوم ازنظر تمامي همكاران مشكل بوده وياددهي آن نيازبه حوصله وزمان بيشتري داردبحث (آموزش ساعت وآموزش محورواعداد زوج وفرد) است .

لذا تصميم گرفتم كه ازهرطريق ممكن اين مطالب راباروشهاي مختلف يادداده وتأثير آنرانيز ببينم.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم


دانلود پاورپوینت پایگاه داده MongoDB

دانلود پاورپوینت مدیریت یکپارچه تهدیدات UTM

دانلود پاورپوینت Hadoop

دانلود پاورپوینت بنیان نمایش ویندوز WPF

دانلود پاورپوینت پروتکل MPLS و GMPLS

دانلود پاورپوینت امنیت دیجیتالی SSL

دانلود پاورپوینت امنیت دیجیتالی SSL

آشنايي با دستگاههاي مورد استفاده در آزمايشگاههاي متالوگرافي

گزارش كارآموزي در شركت فرآورده‌هاي گوشتي آمل (كاله)

گزارش کارآموزی در شركت طراحي مهندسي شتابكار (ساپكو) | مراحل اصلي پياده‌سازي SPC و نمودارهای کنترل

اقدام پژوهی: تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش

چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه ( دانش آموز پای

اقدام پژوهی: پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم پرخاشگري را در محمد برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی: چگونه افت تحصیلی مسلم، دانش آموز پایه دوم راهنمایی را کاهش دادم

اقدام پژوهی: چگونه می توانم علاقه دانش آموزان مدرسه ی را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم

اقدام پژوهی: • حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

اقدام پژوهی: بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقـــی دانش آموزان و راهکارهای برطـــرف نمودن آنها

اقدام پژوهی: بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي

اقدام پژوهی: چگونه توانستم علل مدرسه گریزی حسین را کاهش دهم